2011. november 13., vasárnap

Ajándékpite


Az egész úgy kezdődött, hogy rendeltem innen 10 db, a képen látható egyszer használatos piteformát és mini kalácsformát. Legnagyobb előnye azon kívül, hogy szép karácsonyi dekorban kapható, az, hogy a legjobb megoldás, ha például ajándékba szeretnénk vinni, amit sütöttünk.

Azzal folytatódott, hogy tegnap este látogatóba mentem egy kisebb műtét után lábadozó barátnőmhöz, aki a brownie-jellegű süteményeket és csokis kekszeket/cookiekat szereti a legjobban.

Így született ez az nagyon csokis, ragacsos, fűszeres, aszalt szilvás mini pite. 

A mennyiség 2 db, 16 cm-es vagy egy nagyobb (30 cm-es) pitetálhoz elegendő. Annyi bibi történt, hogy a papírformát nem vajaztam-liszteztem ki, naivan azt gondoltam, hogy tapadásmentes a bevonata, így kellett egy kis ügyeskedés, míg kijött. 

Hozzávalók:
130 g vaj
125 g magas kakaótartalmú étcsokoládé
2 tojás
200 g barnacukor
140 g liszt
fél tk szódabikarbóna
100 g aszalt szilva apróra vágva
1 tk őrölt szegfűszeg, vagy mézeskalács fűszerkeverék (elhagyható, de így kevésbé lesz "karácsonyi" az ízvilága)

Elkészítés: 
A sütőt előmelegítjük 180 fokra.
A vajat kis lángon összeolvasztjuk a csokoládéval, félretesszük hűlni. A cukrot habosra keverjük az egész tojásokkal, hozzáadjuk a lisztet, a szódabikarbónát és az őrölt szegfűszeget, elkeverjük, majd a végén hozzáöntjük az olvasztott csokoládét is. Belekeverjük az aprított aszalt szilvát is és kivajazott lisztezett formában 20 percig sütjük. Vigyázat, ne süssük túl, mert elrontjuk és kiszárad. Ha egy fogpiszkálót a közepébe szúrva még egy kis tészta ragad rá, na akkor pont jó (ha a fogpiszkáló tisztán jön ki, akkor sajna már túlsült.) A papírforma nem tartotta úgy a hőt, ezért én 30 percig sütöttem, de tortatálban elég a 20 perc.
Meleg állapotában nem, de langyosan már szeletelhető.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails